Snart tillbaka igen …

Det blev bloggsemester från Lektorio. FRA-lagen har tagit det största av mitt bloggutrymme på min fullständigt privata blogg. Och grekiska på universitetet blir det inte förrän i höst. Förhoppningsvis hinner jag med den då. Och det blir nygrekiska och inte gammelgrekiska. Det fungerade inte att ha semester och ändå befinna sig i den miljö som jag jobbar i under den största tiden av året. Jag blev bara stressad av tanken på att sätta mig på skolbänken.

Har en vecka kvar på semestern nu och sen några förberedelseveckor innan seminarierna börjar igen. Just nu står regnet som spön i backen efter ett par veckors värmebölja. Nåväl, vi fick några veckor och sommaren är inte slut ännu.

Och jag upptäckte att nu börjar snart allt igen när jag fick en uppmaning från administrationen att schema skulle in … oj, men en vecka har jag kvar.

Har för övrigt vilat en hel del denna semester. Varit ute på små kortare turer i landet. Men för övrigt har jag tagit semester helt enkelt. Det är ju vad man skall göra.

Ett projekt håller jag på med, sitter ibland halva nätterna, vilket jag inte kan göra sen – då blir det helgerna. men det är ett hemligt projekt. Under ett par veckor har jag dessutom varit helt tyst. Kanske jag har sagt fyra meningar. För en som pratar i yrket är det skönt att vara tyst en tid.

Det skall bli kul att börja igen. Efter ett par månader börjar jag längta tillbaka till undervisning och studenter igen.

Kolla gärna in min fotoblogg Just pictures!

2 thoughts on “Snart tillbaka igen …

  1. Monika Inläggets författare

    Men det var roligt att höra att du läste min andra blogg om FRA-lagen.

    Visst är det märkligt att det börjat bli lite höstlikt redan, men det kanske beror på regnet … det blir säkert fint igen.

Kommentarer inaktiverade.