Första arbetsdagen

Då är semestern slut för denna gång. Det känns bra.

Förjobbade lite i helgen med att skriva välkomstbrev och arbeta med detaljscheman. Idag gjorde jag allt klart och har några böcker som jag skall läsa om och för första gången. Det är så det fungerar. Man måste läsa om böckerna inför varje kurs man har, om man inte har kurser på lärarprogrammet som man har hela tiden. Då har man det kvar i minnet. Nu har jag två kurser som det var ett tag sen jag höll i. Lite ny litteratur har tillkommit annan har försvunnit efter revidering. Och det här är kul. Eftersom det inte blir någon repris. Jag måste tänka på nytt.

Och så har jag räddat en nattfjäril idag. Skulle ta bort blad som vissnat från fönsterkarmen och ett av bladen började röra på sig. Den där var så trött att jag lyckades få upp den på en pinne ner i en påse, där den fick liv. Och så släppte jag ut den i det fria. Och den flög rakt upp i luften och in mot husväggen. Det gjorde mig lycklig. Har en känsla av att den där befunnit sig inne hos mig rätt länge. För ett tag sen var det inne en som bara försvann. Men det kan ha varit en ny.

Och nu skall jag göra ett återbesök i ramfaktorteorin.

