Jag nominerar följande till Årets politiska blogg

Det är dags för Årets politiska blogg och jag nominerar följande.

Klicka här

Same Same But Different

Motivering: Den har kommit med något nytt som kan förändra relationen mellan gammelmedia och bloggandet på sikt.

Alter Ego Resonerar

Motivering: Den visar en bild av dagens sjukvård på ett öppet och personligt sätt. En blogg som i sig självt visar hur en blogg förändras i takt med vad som händer med bloggaren.

Mina Moderata Karameller

Motivering: Den har modet att gå emot sina egna och kämpa oavbrutet för sina egna ideal.

Blogge Bloggelito

Motivering: Den myntade begreppet Bloggbävningen, som intensifierade den. Utan den hade jag aldrig blivit så aktiv som jag blev.

Jag skulle önska att det fanns någon utbildningspolitisk blogg som haft en så stor betydelse att denna kunnat förändra den svarta bild av skolan och högre utbildning eller påverka politiken på samma sätt som vi kunde när det gällde FRA-frågan. Tyvärr har jag inte funnit någon. Men det finns många utmärkta skolbloggar som tyvärr inte uppmärksammas på det sätt jag skulle önska.

När det gäller FRA kan jag inte peka ut någon speciell blogg. De som stod i spetsen var ju beroende av alla som bloggade, för att det skulle bli en Bloggbävning. Därför valde jag Bloggelito. Den är för övrigt politisk på andra sätt. Tar upp kontroversiella ämnen.

6 thoughts on “Jag nominerar följande till Årets politiska blogg

  1. Ping: Bloggpaus och Årets politiska blogg « Oväsentligheter … Ασήμαντα

  2. mymlan

    Men tackar. Det kanske är så. Även om vi inte skriver om politik kanske våra idéer är nära förknippade med politik och demokratisk utveckling.

  3. Monika Inläggets författare

    Mary
    Jo, jag hör hur det knakar 🙂

    Mymlan
    Jag ser bloggen som politisk

    Blogge
    Jo, det kan man önska .

    Det skall bli spännande och se vem som vinner detta år …

  4. Ping: Det brinner i knutarna at Same Same But Different

Kommentarer inaktiverade.