Tröghet

Jag försöker komma igång med min blogg igen. Men det är trögt. Har ju inte bloggat regelbundet sen förra året. Det känns just nu som om allt blivit sagt och att inget blir bättre av att säga det igen. MEN, jag går runt lite på skolbloggarna för att se om jag kan få lite inspiration. Svara har jag gjort lite här och där … Men från det till att skriva ett intelligent och eget värdefullt inlägg … hmm!

Har aldrig upplevt en sån här bloggtorka tidigare. Har ju skrivit i åratal och orden har bara flödat. Helt plötsligt väger jag mina ord på guldvåg. Besökarna har försvunnit också… De gör ju det om man inte skriver.

Vi får se om jag kommer igång igen och har något klokt att komma med …

4 thoughts on “Tröghet

  1. christermagister

    Visst kommer vi tillbaka! 🙂

    Jag känner också av torkan, men jag tror att man måste koppla bort kravet på sig själv att alltid skriva intelligenta, värdefulla och unika inlägg. Jag är i alla fall främst intresserad av vad du, som en vanlig funderande individ, anser om olika saker, och då måste man ju få upprepa sig och slänga ur sig saker som kanske inte är helt genomtänkta… För att använda ett populärt ord (i alla fall på MAH) är ju skrivandet en del av en process…

    MVH
    Christer

  2. Monika Inläggets författare

    Tack!

    Du har helt rätt och jag är förbryllad över att jag ställer dom kraven på mig efter alla dessa år. Jag läser ju andras bloggar på samma sätt som du gör.

    Har skrivit ett inlägg, men det blev ett utkast – hihi ..

    Kul att du hittade mig igen!

  3. Janis

    Klart vi hittar hit igen!

    Har också drabbats av bloggtorka, jag kände att allt redan skrivits av mig och andra, eller skrivs bättre av andra. Blev lite matt av att alltid formulera mig om något och (det egna) kravet på att alltid finnas på bloggen, men nu har jag varit tyst ett tag och jag tror att jag känner skrivarlust igen. Bloggskrivandet ska vara lustfyllt och ett slags mindre krävande skrivande, det är väl själva vitsen med genren – man gör det för att det är roligt. Ställer man krav på sig, blir det trist.

    Du kanske ska flödesskriva för att komma i gång? Jag lovar att läsa hur mycket det än flödar! 😉

  4. Monika Inläggets författare

    Hej Janis

    Jo, man behöver nog lite paus då och då …
    Flödesskriva, ja varför inte ..
    Får se vad jag bara kan skriva om ..

    M

Kommentarer inaktiverade.