Första veckan

Har haft två seminarier nu i nya huset och det är något välbekant samtidigt som det känns lite konstigt när man kommer ut i från salen och upptäcker att det inte alls är som vanligt. Jag har inte helt koll på vilket håll jag skall gå åt i huset när jag kommer ut från en sal eller ett rum. Inte heller om jag är på rätt våning.

Igår var det vansinniga köer när jag körde hem. Men jag tröstade mig med att eftermiddagsköerna är att föredra framför morgonköerna. Dom slipper jag iaf.  På eftermiddagen skall jag ju bara hem. Men det var även köer åt motsatt håll i någon mil eller så. De köer jag var i rörde i allafall på sig. Men vänster ben skakade av trötthet efter tjugo minuter. Och än har jag inte vant mig vid stressen på Essingeleden. Hur många håller hastighetsbegränsningen. Nåväl, jag får skylla mig själv som tar bilen! Men på det stora hela spar jag tid och framför allt spar jag energi och kraft på att ta bilen till och från jobbet.

När jag körde till jobbet igår såg jag vilken vacker stad Stockholm verkligen är. Om man tar sig tid att titta sig omkring istället för att endast försöka komma fram så fort som möjligt, så blir resan njutningsfull.

Det var allt för denna gång.

