Hem till Stockholm igen

Man blir ju nästan gråtfärdig när man kl. 9 på en söndag startar från Mjölby och skall åka hem. Solen skiner och vägbanan ligger tom framför – susa fram i 120 km i timmen fram till Linköping där man ser de välkända modeller av flygplanen. Så vackert, så härligt …

Stannade till vid Nyköpingsbro och tog en paus … Så här ser det ut här …

DSCN3836

Fin backe där man kan sitta och äta sin matsäck om man så vill.

eller här kanske …

DSCN3837

Om om man inte vill det, kan man göra som de här gjorde – gå in till restaurangen och äta. Jag satt i bilen och sen tog jag en kort sväng, till huset och tillbaka.

DSCN3839

Ja, så bar det iväg hemåt.

Det var min lilla ”semestertrip” …

Nu tillbaka till mina bedömningar … somnade ifrån dem i gårkväll. Så det är några kvar. Sista seminariet med min grupp denna omgång.

Hoppas ni njuter av bilderna lika mycket som jag …

Oops, jag glömde det här fina huset – jag gillar byggnader. Kanske borde ha blivit arkitekt.

DSCN3814

I närheten av Svartån.

Vill man fotografera byggnader finns det en hel del unika just i Mjölby.

