En kort lägesrapport

Hej mina läsare! Hoppas ni har det bra, båda två 🙂

Nu är den första omgången av höstterminens kurser avklarade, sen en vecka tillbaka. Lite kaotiskt har det varit eftersom inte alla system fungerar som de skall. Och det tar alltid ett tag innan man kommer in i ett nytt hus. Fortfarande går jag åt fel håll ibland.

Jag saknar fortfarande Konradsberg, trots att jag har lärt mig att anpassa mig efter förändringar som sker. Jag drömde t.o.m en morgon om att jag var där. Det var en klar och tydlig dröm. Jag satt på en bänk på baksidan och tittade på porten som jag alltid brukar gå in i. Då insåg jag att det bara är att leva i den saknaden tills den tonar bort. 

Konradsberg var inte bara en arbetsplats … det var ett sätt att leva. Svårt att förklara, men jag tror de flesta som verkade där förstår vad jag menar.

Köerna och trafikkaoset har minskat sen de öppnade hela centralbron. Det går fortare att åka hem nu. 

Nu väntar bedömningar av examinationsuppgifterna och lite handledning och sen några veckors forskningstid, samt läsning av en del litteratur (som jag iofs redan har läst några gånger) och planering av schema mm. I november och december blir det mycket att göra så den här undervisningsfria månaden behövs för planering och för uppladdning. Uppskattningsvis kommer jag att ha 100 studenter i november och 70 i december i fem moment. Frågan är vad jag gör med 170 examinationer att bedöma. Men det får bli en senare fråga. Tur att jag har en viss rutin att luta mig tillbaka på. 

Nu till min hög av examinationer!

Gillar den här bilden … det visar växlighetens seger över betongen!

DSCN3818På vägen från Svartån till Mjölby station

