Michael Jackson och Idol

Såg Idol igår (som alltid år från år) och det var Michael Jackson-tema. 

Det är aningen svårt att plocka ur en enda låt om man inte skall välja Thriller.

Men jag väljer Dirty Diana … 

… och Bad

Nu som först börjar det sjunka ner att han inte längre finns.

När det gäller Idol denna omgång är alla fantastiska sångare och ingen av dem skapar någon antipati hos mig, som en del har gjort under årens lopp. Tyvärr fick Carolina åka hem förra veckan. Reza höjs till skyarna och jag hör att hon sjunger bra och perfekt, men hon berör inte mig alls. Och jag upplever hennes uppträdande som tråkiga och enformiga. Calle är charmig och jag hoppas han får vara kvar ett tag till. Camilla är orättvist behandlad, men det är något hos henne som jag tror juryn märker och som de utnyttjar. Sårbarhet och hybris på en och samma gång kanske. Mariette var min favorit från början, men hon gör samma framträdande, liksom Reza gör. Det blir tråkigt i längden. 

Erika, söt tjej som igår visade lite muskler. 

Mina absoluta favoriter är Erik och Tove … Men när Rahib sjunger ryser jag. 

Eddie vinner i längden… 

Har jag glömt någon? 

I så fall är det någon som inte gjort något bestående intryck på mig. 

Men tillbaka till Michael Jackson!

Det är svårt att förstå att han inte längre finns kvar som person, men hans musik och genialitet kommer nog alltid att kommas ihåg. 

Dirty Diana … häftig!

2 thoughts on “Michael Jackson och Idol

  1. Gunilla

    Jag är ett stort MJ-fan. När Rabih sjöng i Idol var det så magiskt som juryn sa…
    Jag håller på Calle, som kommer från min stad.

Kommentarer inaktiverade.