Sista veckan …

… av min undervisningsfria tid. 

Har jag hunnit med något då … ja, så mycket forskning har det tyvärr inte blivit, men ändå tillräckligt för att ha kommit igång. För övrigt har jag skrivit en ansökan och därmed preciserat mitt forskningsområde ordentligt, bedömt examinationsuppgifter, gått på möten och varit på invigningen av vårt nya hus. Och haft lite handledning.

Den här veckan håller jag på att fixa Mondo, som inte fungerade under första omgången. Konferensen i vilken jag kan lägga in material, uppgifter mm. Jag har varit ganska emot Mondo, därför att det inte är Moodle, men jag har hittat en del saker som är riktigt bra. Kalendern till exempel. 

Och så har jag legat i sängen och planerat mina föreläsningar – i huvudet. Dessa kommer fungera, det känner jag i stortårna. 

Och så läser jag värdeteori. Skall börja med värdeobjektivismen nu. Här går det långsamt, men jag har fått grepp om en hel del. 

Det enda som förvånar mig av allt det här, är att det bara är den 20 oktober idag. Det känns som om vi är i januari – minst. Kan bero på den dåliga sommaren. Väntar nog fortfarande på den. 🙂 Men det tar lång tid än … Men istället för att vänta på sommaren som redan varit börjar jag faktiskt tänka att det snart är jul och nyår igen. 

Och så lär jag mig lite grekiska fraser då och då.

Från och med nästa vecka och fram till jul, blir det tjockt….

Då kommer jag inte ha några fritidsbekymmer precis.

Och så händer det en hel del både här och där, men jag har redan sagt allt, som det känns. Därför blir mina bloggar numera bara lite om min vardag.  Och den är ju inte så tokig den heller.

