Postkodlotteriets reklam, Idol och veckan som gått

Jag har länge ogillat postkodslotteriets direktreklam. Men idag fick jag nog, när jag fått samma reklam för en vecka sen och idag och ringde upp och bad om att bli spärrad från att få något mer. Reklamen i sig självt har fått mig att INTE gå med. Efter alla dessa år borde de förstå att jag inte på grund av den går med. Har aldrig varit med om mer jobbig reklam … DEN har fått mig att ta totalt avstånd från lotteriet. 

Och så till Idol. Jag förstår inte varför, men något är det. Jag berörs inte alls när Reza sjunger. Tycker fortfarande att hennes framträdanden är tråkiga. Däremot tycker jag Erik är den mest fantastiska sångare som någonsin varit med i Idol. Han är i klass med de stora hårdrockartisterna i världen. Helt otrolig. Tove sjöng In the Ghetto på ett sätt som fick mig att bli mycket rörd. För övrigt var Mariette bra idag och Calle … Calle har verkligen vuxit. Men Eddies låtval ikväll var väl inte det bästa. Skall bli intressant att se VEM som vinner. Är det inte Erik, blir jag mycket förvånad. 

Veckan som gått har varit upp och ner. Mestadels har den varit helt okey, men det är något som gör att jag inte har känt mig riktigt glad. Har helst velat ligga kvar i sängen och sova. Är det kanske vintertiden som gör sig påmind. Mycket trafik har det också varit. Regnigt, grått och fuktigt. 

Har mycket att göra på jobbet … Många studenter, två olika kurser som liknar varandra … en ny som ersätter den gamla, medan denna fortfarande ges … Ändå är det just det som varit roligast. Det är väl fritiden som är trist. Det känns som om allt är gjort … och att det är svårt att hitta något nytt som engagerar och är kul. Och inte bara en upprepning av en upprepning …

Och så är jag innerligt trött på alla reklamavbrott på TV… 

… och längtar efter att få gardiner i mitt rum på jobbet.

November, november …!!!

