Om vargjakt

Om vargjakt … tycker jag inte.

Tänk att vara så på hugget att man direkt går ut och skjuter vargar så fort det blir tillåtet. Vissa stoltserar med att de dödat en varg och lägger ut bilder på nätet. Det är inte nog att skjuta dem, man vill visa att man gjort det.

Såg en tiger bli ihjälskjuten i natt.

Jag hoppas jag slipper se en vargs dödsögonblick och livlösa dimmiga blick.

Det är något inombords som gör ont, när jag ser, läser och hör om att man skjutit en varg. De borde få leva dom också, så få som de är.

Varg skall man bara få skjuta anser jag om man är direkt hotad. Men den här jakten på varg känns olustig….

12000 jägare går ut med gevär (i hopp om) att få döda 27 försvarslösa varelser, enligt AB.

Fjorton har redan skjutits.

Besinningslöst.

3 thoughts on “Om vargjakt

  1. Småland

    Är det inte bättre att reglera Norrläningsstammen istället så får vargarna leva ifred där de hör hemma?

  2. Monika Inläggets författare

    Man kan alltid hitta sådant som rättfärdigar det hela …
    Att man har rätt att skjuta varg kan ju också tolkas som att man kan göra det om man är direkt hotad av att de kommer för nära. Men nu går man ut på ”safari”-jakt, bara för nöjet att skjuta dem så fort som möjligt och för att vara först. Som en säger i AB – det är en speciell känsla att skjuta en varg.. Vad det nu är för känsla … !!!

Kommentarer inaktiverade.