Grått, trist och mulet

… så jag bestämde mig för att åka ner till solen – i Linköping. För när jag väl kom dit var det små lätta moln. Men efter någon timme gick solen i moln. PAH. Men så klarnade det upp

Medan det var mulet satt jag mig här och rökte en cigarett

för jag får inte röka på rummet – och tittade på det här

och det här

och mina tankar började sväva iväg. Vilken av dessa kan symbolisera mig och mitt liv. Den första eller den andra. Och jag kom fram till att det måste vara den första – jag är röd, men lever inom ramar som begränsar. Det vore hemskt om jag vore svart och ramarna var röda. Nej, i den andra kände jag inte igen mig.

Efter rökpausen gick jag upp och jobbade lite. Har forskarvecka nu och upptäckte att jag glömt Ricoeurs tjocka lunta, så jag kunde inte skriva mer, men putsa lite på det jag redan skrivit. Han skriver bl.a. om det bebodda rummet. Kanske är det för att jag läst och skrivit om det som mina tankar svävade iväg …

Åt middag!

Vad gjorde jag sen?

