Avstressardagen i Mjölby

Ett gäng tyska pensionärer satt i frukostmatsalen i Linköping och det var svårt att få plats. Jag satt ute i foajen och åt. Senare kom en stor turistbuss och hämtade upp dem. De skulle först till Stockholm och sen till Nordkap. De har verkligen tur med vädret. Hur de ser ut däruppe vet jag förstås inte.

För övrigt tog jag det lugnt. Hade ju bara 3 mil att köra idag.

Nu stressar jag av så mycket det går och här i Mjölby är det faktiskt möjligt. När man haft undervisningen under ett helt läsår, och sen helt plötsligt har man ingen alls, ja då verkar det som om man är kvar i energinivån och söker efter något att göra. Och så blir man ännu mer stressad när det inte finns något att göra som kräver en helt annan energi än arbete hemma. MEN, man skall ju bara koppla av …

Kom till hotellet tjugo minuter efter att frukostserveringen stängt. Att sitta ute i en foaje och äta en tallrik yoghurt med flingor är ingen avkopplande frukost. Men vad gör man inte för att turisterna skall må bra. 🙂

Gick därför ner till affären och köpte lite frukost.

Och sen blev jag för trött för att göra så mycket mer än att lasta av bilen, äta frukost och vila en stund. Om det inte blir så mycket med Broarnas dag, kanske jag tar en tur till Vadstena, men har inte bestämt mig än. Känner mig rätt trött.

På måndag börjar min semester, men det känns som när denna dag är slut så börjar den. Det är ju lördag i morgon.

Skall gå ut en stund nu. Får se hur många steg jag orkar ta … haha …

