Mångfald

Gick en runda och blev trött. Det är ganska varmt idag. PUH, men härligt.

Det jag gillar med Mjölby liksom med Athen är mångfald och att gammalt och nytt, stort och litet finns sida vid sida. Athen anses ju vara en stad med många småstäder. Och även om småstaden i Athen och den i Mjölby ser olika ut, finns det ändå vissa gemensamheter.

Men här kommer lite klickbara bilder …

Nybyggnation tillsammans med gammal hustyp.

Den här bilden gillar jag skarpt – en stor vit mur och sen ett staket med märkliga stolpar, en bit av huset och så nyare hus längre bort.

Grindar är fanstastiska. Den här grinden tillhör ett ganska märkligt hus. Men jag kunde inte ta någon bild av det då det satt folk på verandan.

Och så icke att förglömma tingshuset – bilderna är klickbara, så klicka och se grinden …

Om ni undrar vad katten jag håller på med under min sista forskardag före semestern, så har detta med det bebodda rummet att göra. DET Ricoeur talar om och som jag nämnt i tidigare inlägg. På vilket sätt, vet jag ännu inte. Men på något sätt kan det han skriver om bli mer förståeligt än vad det i nuläget är.

