30-31 grader

Nu är det hett här, kvavt och en varm vind.

Trots det körde jag till Mantorp (har ju AC även om den ger en lätt lindring, men gör bilkörningen uthärdlig). Körde den gamla vägen och hittade till centrum. Vet egentligen inte vad som är centrum. Om det är gatan eller slutet av den. Nåväl. Här är en bild som visar att Jag var där! med tanke på det bebodda rummet. Skall utveckla detta senare när jag förstår att jag förstår. Nu tror jag det bara.

Men det är ju ett villasamhälle med drygt 3000 invånare, så vad kan man förvänta sig.

Fann en trevlig interiör iaf.

När jag körde därifrån hade jag svårigheter att hitta ut till motorvägen. Hamnade bl.a. på travbanan, så jag fick vända och stanna vid macken för att fråga mig fram. Jo, då skulle jag köra mot Vikingstad, som jag sa. Men kvinnan rättade mig och sa Vikingsta … Och jag frågade sen om det var skyltat. Det är det nog, svarade hon. När jag väl kom till korset där vägen till höger går till Vikingsta och den andra till E4:an, ja då var det ju inte svårt. Tänkte först åka till Vikingstad, men blev osäker. Och så snurrar jag runt istället. Varför inte lita på intuitionen istället.

Idag har jag kört mycket landsväg och det är inte så ofta jag gör det. Det har blivit mest motorvägar och motorleder de senaste åren. Men jag får minnesbilder från jag var barn och vi var ute och körde och när jag själv körde senare då jag fick min första bil. Och jag fick minnesbilder från Norge …

Vägen gick genom fina trakter till Mantorp. Det såg jag speciellt då jag körde E4:an tillbaka. Tänk att alla körde den där vägen förr … då var den troligen bättre. Nu är den ganska nersliten … (säger man så om vägar?). Men vackert var det iaf.

Men det är för kvavt för att göra någonting speciellt … Och jag som är full av energi (iaf i tanken) 🙂

**

