Gammalt vatten

Gick ner till affären och skulle köpa vatten. Kollade in datumstämplingen och såg att det stod bäst före 17 december 2010. Det var väl fan tänkte jag. Men det kanske är produktionsdagen. Nope. Det stod att bäst före skulle stå på halsen. Jag kollade in alla andra flaskor och även min egen vattenflaska. På den stod det 17 oktober 2010. Alla flaskor hade december 2010. Okey, jag köpte vattnet i alla fall.

Gick hem och åt en banan sittande utanför huset. Drack vatten och kollade in förbrukningsdagen. Konstigt att allt vatten hade gått ut. Och på ICA i Mjölby är allt mycket färskt. De köper väl inte så mycket att det inte går åt i tid, till skillnad mot andra affärer i Stockholmstrakten.

Helt plötsligt, när jag ätit klart bananen, gick det upp ett ljus

Men, det är ju 2010 ... 🙂

Det är för varmt helt enkelt!

