Söderköping

Körde hemifrån ganska sent, men försökte ta det lugnt utan att stressa. Men trafiken fick mig att känna stress. Det var inte förrän i Nyköpingsbro som jag började känna en viss stressfrihet. Men jag tar det med ro. Det tar alltid några veckor för mig att varva ner efter ett läsår. Ett år tog det tre veckor.

Visste inte vilken avfart jag skulle ta när jag kom till Norrköping, men bestämde mig för att titta efter E22:an och den dök upp och jag följde skyltningen och kom slutligen till Söderköping. Men väl där, prövade jag mig fram. Hade ingen karta. Och det blev en lätt prövning. Jag hamnade inne i centrum och där är gatorna smala, broarna likaså och jag fick några (tack och lov) tålmodiga bilister bakom mig. Till slut ringde jag hotellet och de lotsade fram mig från macken – men sen körde jag för långt ännu en gång. Kom iaf fram till slut. Men jag kör alltid fel första gången jag kommer till ett nytt ställe. Vet ju inte vad jag ska titta efter. För allt ser annorlunda ut i verkligheten.

Åt lite innan jag gjorde stan – haha. Det hade hunnit blivit varmt och jag blev yr av att titta och gå på gatustenen.

Hit kom jag först

Glöm ej att bilderna är klickbara för större storlek

Och en liten bit av kyrkan, men gränden är mysig.

Efter några hundra meter kom jag ut på Rådhustorget, som jag alltså redan sett en gång med tanke på att jag kört på Ågatan när jag försökte hitta hotellet.

Denna bild och de två resterande är tagna från Rådhustorget.

Här gick jag vidare och hittade en klädaffär som hade fina klänningar. Gick in och provade, men ingen av dem passade mig, så jag gick vidare. Och insåg att jag behövde en lokalkarta. Vilket jag hittade i Söderköpings bokhandel. Nu hittar jag ut ur stan, men det är bra ha ändå.

Det blåser rätt mycket här idag, men ändå är det mycket varmt.

Gick hemåt, men en annan och kortare väg och tog med mig en kopp kaffe ut på altanen och rökte innan jag vilade.

