Dit vägarbetarna tar en …?!

Somnade och vaknade tidigt. Sov bra. Sköna sängar på Hotel Laurenti, tyst och lugnt. Fridfullt helt enkelt. Är man trött och behöver vila är det rätt ställe. Vill man göra något, ja då är det inte långt till centrum och Göta Kanal.

Körde 210, en smal slingrande väg fram till vägskälet Linköping på småvägen eller vägen till påfarten till E4:an vid åtta-tiden. När klockan var nio och jag varit och tankat i Herrbeta och var ute på motorvägen igen, undrade jag hur jag skulle få dagen att gå. Vet inte hur jag hade tänkt (inte alls troligen) Hade bokat ett rum i Linköping, för att utgå därifrån. Ringde och kunde inte checka in så tidigt, vilket jag anade. Men det fanns andra rum. När jag kom till slätten tänkte jag köra dit och ta ett annat rum. Det går inte att ”slå ihjäl” fem timmar. Vädret är mulet, blåsigt och kvavt. Men det känns ändå skönt på något sätt. DET ställer inga krav.

Nåväl. Jag körde förbi avfarten till Bergs slussar och skulle åka av vid Linköping Västra, men de höll på att asfaltera ytterfilen, så jag kom helt enkelt inte av. Vågade heller inte köra mellan konerna – kanske jag hade förstört asfalten OCH bilen. Så, vad göra  – köra vidare. Och när jag var en mil från Mjölby tänkte jag – Det är nog ödet! Jag ringde och bokade ett rum där istället. Och det kändes väldigt roligt att komma tillbaka igen. Till och med kajorna kände igen mig  – hi hi.

Börjar känna mig lite mätt på att åka till ”nya” städer. Köra omkring är fortfarande mycket roligt, men sitta i bilen i nästan tjugo mil för att hamna i en stad som ser ut ungefär som den jag lämnat, nej det är inte kul.

Söderköping var ändå kul att komma till  – Nu har jag äntligen varit där. Om jag var där när jag mycket liten kan jag inte svara på.

Tror det är regn på G.


