Tårgas?!

Jag skulle kunna skriva en hel del om Grekland och grekernas strejker och demonstrationer, men när det gäller den senaste utvecklingen och lastbilschaufförernas strejk behöver jag ta reda på en del innan jag drar några slutsatser då det kan bli helt fel.

Men jag minns hur hoppfulla alla jag träffade år 2004 var för att de fått sommarOS. Nu skulle allt ordna sig. Pengar skulle flöda in och fler skulle få det bättre. Och sen dess har en hel del hänt.

Utvecklingen i Grekland är på många sätt mycket tråkig. Och att lastbilschaufförerna inte ger sig säger en hel del.

Men tårgas och undantagstillstånd?!

Är det, det nya sättet att förhandla och avbryta strejker på?

Jag gillar Grekland och det grekiska folket, men det grekiska styret?! Det finns en hel del man kan vara kritisk mot. Men, som sagt – jag avstår från att redogöra för detta just nu.

Det är svårt att säga vad som är rätt och fel. Jag kan säga att lastbilschaufförernas strejk inte förvånar mig. Om den är rätt kan jag inte svara på. Bara säga att jag förstår att den pågår. Samtidigt är det ju inte bra att turisterna tar andra vägar.

Som läget är nu, kanske det är bra att jag inte kommer iväg till Aten i höst, på grund av att bostadsfrågan fortfarande är olöst. Med tanke på risken för mer strejker och bråk än vanligt är det än viktigare var jag bor.

