Inte något speciellt stör …

Jag trodde inte att det var så många som blir störda på flygplanet som det tydligen är. För någon vecka sen hörde jag talas om att man vill ha barnfria flygresor och idag presenteras en undersökning om vad som stör mest. (se SvD)

Jag har hittills inte blivit störd av någonting speciellt.  Orolig om någon skriker till. Men, jag har varit så jäkla flygrädd att varje mänsklig kontakt har varit en leasa. Om någon varit högljudd eller plockat med något har det fått mig att fokusera på det istället för på själva flygningen. Och när jag nu endast känner ett obehag av att flyga men ändå en trygghet, har jag inte upptäckt att något stör. Man slipper mobiltelefoner, för det skulle nog vara störande för min del.

Jag ser alla som sitter i flygplanet vara i samma båt – hehe! Och om någon sparkar i sätet eller pratar över huvudet på en, så kan man ju bara säga till. Men jag upplever de flesta som snälla och hyggliga om jag någon gång sagt till. Kanske jag haft tur i det avseendet.

Jag förväntar mig inget – det är bara en transportsträcka.

Det som skulle störa mig och göra mig nervös vore om alla var knäpptysta …. Hur kan man bli störd på en charterresa. Har man inte semester då? Jag har blivit mer störd på bussarna från och till jobbet.

