Nu får det räcka?

Jag har varit med om åtskilliga valrörelser, men det här valet har jag tröttnat på nu. Båda sidorna verkar totalt desperata och varje liten sak man kan hitta, dyker man på och använder ord som skamligt, oerhört, makalöst, orimligt osv. Allt för att få den egna sidan att verka totalt oskyldig. Men som jag ser det, gör de samma saker. Gör allt för att vinna valet.

Man kan ju inte rösta efter vad som sägs under en valrörelse och speciellt inte den här. Det är bättre att kolla in utfrågningarna än att ”oja” sig över vissa som tar snedsteg lite här och där.

Jag röstar inte efter vad som pågår nu, utan efter vad jag tror är bäst för Sverige i ett längre perspektiv. Som jag skrivit tidigare kan jag hålla med om en del av det alliansen tar upp, men jag ogillar deras brutala metoder, kontrollbehov och deras oerhörda vurm för ordning och reda och nya lagar och förbud. Det skapar inte trygga människor.

Jag vill att det skall finnas plats för empati.

Så, nu får det räcka!

