Lagen om all tings jävlighet

När jag som bäst behöver friska fötter inte bara idag utan även i morgon, slår jag i en av mina tår så illa att den svullnat upp och jag kan inte ha på mig några andra skor än sommarskor, för det gör så ont. Det gör ont att gå utan skor, men med skor som trycker på – Ootch. Men, valdag är det idag så jag haltade iväg till vallokalen med tjocka strumpor och sommarskor. Ingen som lägger märke till sånt. Det är ju inte snö ute, bara kallt.

En från Miljöpartiet lämnade en valsedel till kommunfullmäktige. De andra till riksdagen och landstinget fick jag inte, trots att hon hade dem och det där förstod jag inte. Jag gick in och tog valsedlar från det parti jag skall rösta på och döm om min förvåning när jag tittade runt på de olika valsedlarna, upptäckte jag att det  låg valsedlar på det här sättet

Socialdemokraterna, Socialdemokraterna, Sverigedemokraterna.

Ugha … ihopblandning, så jag flyttade sonika på Sverigedemokraterna och la dit Socialdemokraterna för valsedeln till landstingsvalet. Sen sa jag till så de kunde hålla lite koll. Ibland är man ju så säker på att man fått rätt att man inte ser att det är fel. Jag kan komma hem med fel kakor om det ligger fel i hyllan.

Och så haltade jag hem igen.

Vad gör jag i morgon om jag inte kan gå ordentligt. Men kanske tån blir bättre – hoppas det.

Mår lite illa inför valutgången, men det går över när valet är över. Då får jag rätta in mig i ledet igen, om det skulle gå så illa. Vad annat kan man göra.

Emelies blogg är nu stängd för kommentering. Återkommer kanske med en separat blogg om detta.

