Krönika

Tänkte skriva om självmordet som sändes live på Flashback, men Sofia Mirjamsdotter har skrivit i sin krönika ungefär samma sak som jag tänkte skriva. Men jag vill lägga till lite. Jag har också läst delar av tråden, men blev så illa berörd att jag var tvungen att sluta. På Debatt sas det att det fanns en hets, vilket jag liksom Sofia inte upptäckte då jag läste tråden. Det finns många troll ute på Internet och en del av oss har ju redan råkat på de som lurar andra att de skall begå självmord. De som läser tar det på allvar för att sen bli utskrattad. Man har även förhindrat riktiga försök. Det jag läste ur kommentarerna före självmordet, var misstro, äkta försök som jag uppfattade att få personen att inte göra det och några hejarop (troligen av misstro). Men han verkade redan ha bestämt sig.

Det sas även på Debatt att den här unga mannen gick in till sina kompisar och fick hjälp att begå självmordet. Enligt Flashback själva var det en anonym kille som öppnade ett konto för några dagar sen. Det är inte givet att han kände någon överhuvudtaget.

