Facebook, inget för mig!

Jag gick med i Facebook för drygt ett år sen. Under en vecka tyckte jag det var rätt kul, men sen svalnade mitt intresse. Jag försökte en gång till i somras, men nu har jag avaktiverat mitt konto. Och det var uppenbarligen i rättan tid. Nu vill Facebook ha medlemmarnas mobilnummer (se SvD) Det skulle jag aldrig lämna ut.

Jag gick även med i StayFriends för några år sen och var med ett tag, tills de införde att man skulle välja vilka som var mest populära i skolan. Det fick mig att känna som om jag fördes åratal tillbaka, då man som liten och tonåring fick gå ensam för att man inte hade de senaste jeansmodellen. Jag gick ur.

Jag håller mig nog till bloggande i liten skala. Här bestämmer jag vad som skall stå på bloggen eller inte.

På tal om bloggande vill jag varna alla wordpress-användare för att aktivera mailfunktionen till bloggarna. Jag gjorde det och ett inlägg kom in från ingenstans från en som annonserade om något. Och sen fick jag massor av utskick från min mail till andra användare. Jag avaktiverade, men det ramlade in 50 fail-meddelande. Jag trodde dessa mailadresser inte var tillgängliga för andra utom kontoägaren, men tydligen är det möjligt att få tag i dem. Varning alltså för att få oönskade inlägg på sin blogg som sen sänds vidare från ens mailbox.

