Jaha … och!?

Nu har det framkommit att kungen är som alla andra, han har festat och haft kvinnoaffärer (se SvD och SvD1). Inget nytt under solen alltså. Redan som tonåring visste jag om att han gillade uteliv och kvinnor.

Är någon verkligen förvånad. Kungen ser jag som en helt vanlig människa, även om man höjer honom till skyarna på grund av födsel och ohejdad vana. Och varför skall man förvänta sig någon större dygd hos honom. Men det är ju bra att media har någon ny de kan låta schavottera … Att det blir skandal är väl att man tror att kungligheter är annorlunda än vanligt folk.

Jag är mer förbryllad och bekymrad över att vi betalar för dom … och att vi överhuvudtaget har ett kungahus än att kungen hoppar över skaklarna. Det är som sagt knappast förvånande.

Det måste finnas viktigare saker att tala om!

4 thoughts on “Jaha … och!?

  1. Ping: Vem bryr sig om en månad? | Uppsnappat

  2. maria

    Kungen och hela kungahuset är helt vanliga människor, och dessa har också rätt att få leva precis som ”vanliga dödliga”. Det är urlöjligt att ens tro att han och de övriga i kungahuset skulle vara förmer än någon Svensson!
    Jag gillar kungen och hans familj och vill gärna ha dom kvar! En president tror inte jag blir samma och jag tror inte att det blir så bra! Kungahuset representerar Sverige alldeles otroligt bra ut i världen!
    Ha en fin dag!

  3. Monika Inläggets författare

    Nja, ser väl kungahus som gammalmodig ordning … har inget emot dem som människor, men ser dem inte förmer heller. De finns där bara som grannen eller arbetskamraten man inte väljer själv. Antingen gillar man dem eller också får man lära sig leva med dem.

    Jag gillar kungen!

    I vilket fall, är det kungens uppgift som skall granskas, inte hans tidigare sexliv. Helt horribelt.

    1. maria

      Ja, det finns säkert mycket som Kungen gjort som inte sägs vara lämpligt att en sådan person gör, men herre gud, han är väl människa precis som vi andra, alla gör fel så även han!
      Tror att som kunglighet får man nog stå ut med en hel del, tur att dom har skinn på näsan annars så hade det nog knäckt dom med alla skriverier som det kan bli emellanåt och det gäller ju andra kändisar också! Tur att dom kan ”ta för sig”.
      Önskar dig en trevlig dag! 🙂

Kommentarer inaktiverade.