Jul, kyla, snö och vila

Nu kan jag koppla av några veckor. Allt är klart och inrapporterat, förutom en del småsaker som jag skall ordna under uppehållet. Har en del att läsa också, men efter att jag fick en förkylning efter att ha varit frisk i tre år, så är jag en aning trött. Men jag klagar inte.

Kallt är det verkligen. Jag säger inte längre att jag skall gå ner till min bil utan min frysbox, för det är is både utanför och inne i bilen. Det var minus 21 grader i går morse. Även med ett nytt batteri, blir det problem. Min bil ville helst inte starta, men fick ändå ge upp efter sex klagande läten. Sen var det inga problem.

Men vackert är det och jag gillar ljudet av isig snö när man går – knirrk, knarrk…

Jag har varit dålig på att blogga. Men så blir det jämt när jag har mycket undervisning. Plågas av mina självsprickor gör jag fortfarande. Igår var det värst – stora djupa som blödde och gjorde så ont att jag inte kunde knyta nävarna. Idag är det bättre.

En stämningsbild avslutar jag med

Den där adventsljusstaken är det enda hemma som avslöjar att det är julafton i morgon. Tänker inte fira jul i år. Men lite julstämning skadar aldrig.

Att åka någonstans, kan man ju bara glömma bort.

