Ett lugnare tempo

… men likväl inte färre arbetsuppgifter. Startar distansutbildning för fyra grupper inom en av kurserna i AUO2. Många nätkonferensrum och många studenter från olika utbildningsområden, yrkeslinjer, förskolan och lärarprogrammet. Mycket tid framför datorn. Men det skall bli kul. Jag hoppas att få igång aktiva konferenser. Men vi får se hur det går. Vi kommer även att träffas på campusförlagd tid. Roligt är att jag får träffa många studenter som är ute i verksamheten och har varit i många år.

Förutom att jag har två buntar med examinationer att läsa igenom framöver, har jag en del att läsa inför forskarhandledningskursen som startar i februari. Den ser jag också fram emot. Läser redan en hel del ur Forskarhandledaren. En bok som jag kan rekommendera för handledare på lägre nivåer än forskarnivå. Det finns bara en risk med att endast läsa boken och inte diskutera med andra och den är att man kan använda den som en receptbok och då kommer man nog fel. I vilket fall riskerar man göra det. Men det är en del som är bra att ta till sig när man varit handledare ett bra tag.

Sen skall jag läsa in mig på etiken så jag kommer igång med mitt skrivande inom mitt forskningsområde.

Och så, intalar jag mig att det snart är vår … mycket snö har regnat bort och jag kan se asfalten på parkeringen och bilen blir smutsig när man är ute och kör. Solen lyser idag.

