Soraya M.

Såg en film i går om Soraya M. En film man måste ha starka nerver för att orka se. Den skildrade hemskheten i att straffa någon med stening. Och när den var framme vid scenen för steningen var jag så upprörd av tyst ilska att själva steningen spolade jag fram filmen en bra bit. Något mer fruktansvärt har jag inte sett på många år.

Hur kan man gräva ner en människa till midjan och sen stena henne till döds i Guds namn. Och tvinga hennes närmaste att kasta de första stenarna. Om det sen är resultatet av en komplott av en make som ville bli av med sin fru och fick andra genom utpressning att ljuga, ja då kan det nog inte bli värre. Utom att filmen är baserad på en sann historia!

Efteråt fick jag en så stark hostattack så blodet försvann från mitt ansikte och jag blev blek som jag aldrig varit förr. Det enda jag kunde se framför mig för min inre syn var resultatet av denna stening.

Jag hade inte tillräckligt starka nerver!

2 thoughts on “Soraya M.

Kommentarer inaktiverade.