Theaitetos och biltvätt

Igår förmiddag analyserade vi Platons olika definitioner av vad kunskap är i dialogen Theaitetos. Mycket givande och intressant och det kändes bra att gå ner till bilen och köra hem. Jag älskar att läsa och diskutera Platon. Filosofistudierna kommer innebära mycket för min forskning om etiken inom lärarutbildningen. De är upplagda så att man läser praktisk och teoretisk filosofi på en och samma kurs, samt endast originallitteratur om än ej på originalspråket. Inga böcker från studentlitteratur eller några andra andrahandskällor, utom Nordin som skall användas som bredvidlitteratur (men den boken är bra, dock utan källanvisningar).

Klockan var tolv när jag körde hemåt, vek av för att handla och bestämde mig sen, på grund av det soliga vädret och plusgrader att äntligen tvätta bilen. Redan när jag kom in på macken fick jag veta att torken inte fungerade iom att en kund kom in och berättade det, men jag väntade ändå då vi lovades att det skulle fixas. Satt en lång stund utanför biltvätten tills jag fick klartecken. Bilen tvättades och sen körde jag fram till torken. Bilen spolades en gång och sen hände ingenting, för den stannade bakom bilen. En ur personalen kom och försökte fixa det, utan resultat. Men jag fick kompensation med en gratistvätt inom en månad och det kommer nog behövas. Sen fick jag torka av insidan av dörrarna och så de inte skulle frysa fast under natten. Men det har nog inte varit så kallt i natt. Vattnet droppade ett bra tag efteråt och när jag parkerade hemma. Men bilen är ren nu iaf.

Igår eftermiddag kunde jag ta det lite lugnt. Men har nya inlämningsuppgifter nerladdade som väntar på mig. Det får bli i helgen.

