Skrämselhicka?

Vaknade i går morse och kände mig mer utvilad än vanligt, nöjd som en spinnande katt. Jag hade drömt ovanligt mycket fint, bl.a. att jag hade hand om tre små kattungar. Vad jag nu fick det ifrån?  Jag var nöjd över att ha fått VG på etiktentan, haft sista dagen på forskarhandledarkursen som var ovanligt trevlig, och att solen lyste.

Visst, den vilan och nöjsamheten varade inte länge, då plötsligt min dator hängde sig och jag kunde inte göra något åt den utom att gå och titta på det där meddelandet om att PPP väntar på att avslutas. Och jag skulle i väg på ett lönesamtal. Katastrofkänsla till en början – datorkrasch, allt mitt jobb finns i den. Men kom på att studenterna lagt upp sina arbeten på nätkonferenserna och jag alltid lägger upp deras arbeten sen flera terminer tillbaka i inlämningsmapparna. Och mitt USB-minne där jag har mina senaste PPT-presentationer och manus. Tog med mig datorn till jobbet och under vägen lyste fortfarande den där irriterande lilla lampan som visade att den fortfarande väntade på att avslutas och stängas av.  Ända tills jag svängde in på universitetsområdet. Då slocknade den. Lite orolig kände jag mig, men försökte se det positiva i det – jag har ju en ny och fin dator på jobbet. Får åka dit istället för att sitta hemma och jobba. Kan ju vara trevligt. Kanske det skulle bli lite friare tillvaro, då jag inte skulle känna mig tvingad att vara tillgänglig jämt. Det skulle ordna sig, tänkte jag.

Men självklart blev jag glad över att den fungerade som vanligt då jag några timmar senare och den svalnat startade upp den igen.

