Klass 9A den 14 mars

Till min stora glädje var avsnittet i klass 9A positivt och utan irritationsmoment. Det obehag jag känt under hela serien infann sig inte alls. Malins och Jonnys lektioner och den glädje och lugn som de verkade känna, kändes bra. Och jag kommer ihåg min fascination för 26 år sedan, då jag under min första lektion i fysik fick uppleva en lärare som ställde sig på katedern och demonstrerade tyngdlagen på samma sätt som Malin. Wow! Det fastnade verkligen!

För övrigt var det samma lärare som på olika sätt talade om för mig att fysik och matematik inte var min grej, genom att han inte kunde acceptera att jag fick fram rätt svar på annat sätt än det han lärde ut. När jag fick rätt svar genom att göra på annat sätt, sa han att jag hade haft tur eller att det var rena tillfälligheter. Han berättade även att det pedagogiska året på Lärarhögskolan var värdelöst, eftersom han inte lärde sig något mer än han redan kunde och det hade han ju faktiskt helt rätt i.

 

2 thoughts on “Klass 9A den 14 mars

Kommentarer inaktiverade.