Zarembas nya artikelserie

Nu kommer en reportageserie som visar det jag betonat många gånger, att det inte är endast lärarkompetensen som man behöver att höja. Lärarna måste få möjlighet att utöva sitt yrke efter den kompetens de faktiskt har. Läs, så förstår ni vad jag menar.

Så vandaliserade kommunen en skola

Johan Kant har skrivit utförligt om detta, så jag länkar till honom … Reportagserie ..

Jag ser fram emot att få läsa mer.

One thought on “Zarembas nya artikelserie

  1. Jan Lenander

    Då jag har egna erfarenheter både som lärare och som förälder av hur bryskt vissa förändringar genomförs och hur lite insikt de har i lärarnas kompetens kände jag igen vilket kaos för lärandet som uppstår. Jag blir alldeles ursinnig på elevernas vägnar och anser att liknande beteende är rejält utbrett.

    Ett exempel handlar om temaarbeten som jag i grunden är positiv till som en stor skapare av variation och nya perspektiv. Det som blir så oerhört fel är när man tror att man sparar tid eller behöver mindre kompetens för att genomföra det. Ett tema kring resande, miljö, media …. dyker djupt ner i vitt skilda områden och kräver inte mindre lärarkompetens och eleverna möter flera nya situationer så att det behövs mer av lärartid.

    Det är viktigt att lärare får ”utöva sitt yrke efter den kompetens de faktiskt har”

Kommentarer inaktiverade.