Amanda Fondell

Jag har varit en trogen Idol-tittare sen starten. Det är mycket i programmet som engagerar. Audition är rolig att se på. Alla som prövar lyckan och juryns reaktioner då något dyker upp som de inte förväntat sig. Sen kan man ha synpunkter på pedagogiken. Ingen som är användbar inom mitt område. Annat som engagerar är att se idolernas utveckling hela vägen. Och det roligaste är när favoriten vinner allt.

Amanda Fondell var min favorit och hon vann! Jag gillar det oväntade, det säregna och det självständiga. Amanda Fondell levererade hela tiden; gjorde alla låtar till sina egna. Hon har en egen stil. I finalen syntes skillnaden mellan henne och Robin tydligt. Han sjunger bra, men jag kommer på mig själv att börja tänka på annat. Ibland går det bara rakt igenom. Men han har haft sina starka ögonblick och haft en otrolig utveckling han också.

Jag tror Amanda kommer långt. Det är bara att önska henne lycka till.