Skrämmande mörker

För någon halvtimme sen blinkade lampan till (det kan göra det ibland utan att något händer) och för en stund sen, klickade det till och det blev totalt kolsvart. Pang! För flera år sen, då det ofta var strömavbrott hade jag alltid en ficklampa redo eller en tändare i närheten. Men nu famlade jag mig fram, letade febrilt efter min ficklampa medan skräcken växte och började kännas i magen. Till slut kom jag på att jag hade en tändare i köket. Famlade mig dit och såg att datorn var på – jag klickade och ljuset från skärmen fick mig att hitta och tända ett ljus .. Gick in i sovrummet igen för att leta efter ficklampan och då slog strömmen på igen. Har nog aldrig varit så glad över att höra en sportreporter.🙂 Allt försvann, inom- och utomhus. Och det var ett skrämmande mörker. Senast det skrämde mig med strömavbrott var på Rhodos för åtta år sen, då strömmen försvann på samma sätt. Det fanns liksom nu inte en enda strimma ljus att orientera sig efter. Svårt att förstå varför vissa saker ibland blir så skrämmande.

Men nu är strömmen tillbaka och jag är förberedd om det skulle hända igen!

🙂