Nu är det semester

om en dag och en midsommarhelg…

…. och om någon undrar, så har jag semestertjänst och inga lov som jag behöver arbeta in för att få en lång sammanhängande ledighet. Och som jag skrivit förut, så är det en ledighet som behövs efter ett läsår. När jag läser om andra lärares dokumentationskrav, känner jag mig lättad över att vi inte har den skyldigheten. Med tanke på den ström av studenter som passerar under ett läsår. Tänk att skriva individuella omdömen om alla dessa, som skall arkiveras och sparas och kanske utvärderas, utöver allt annat.

Det finns en hel del att skriva om skolan och lärarnas situation. Får se om jag kan knåpa ihop några inlägg framöver. Men först måste det sjunka in ordentligt – att jag har semester från och med måndag (men några studentärenden har jag kvar).